Mina dagar som gått

2010-10-08 @ 18:37:32
Tjenixen

Som alla ser, så har jag varit lat och inte skrivit på ett par dagar och allt detta på grund av jobb och annat som dykt upp i mitt liv.
De senaste inlägget var de som handlade om mitt projekt: Garderobsrensning! De projektet har inte gått så mycket framåt som jag hade velat. Jag har så satans mycket kläder, men som alla tjejer säger " Aldrig något att ha på mig " och när jag slängde ut allt till en stor jäkla hög på golvet så ville jag bara spy på mig själv!!! Jag tappade lusten totalt när jag insåg hur många timmar min rensning skulle ta. Så tillslut, efter några minuters svordomar och arga blickar på högen så slängde jag in skiten i garderoben igen och sa till mig själv att rensa en annan dag istället, men när den dagen kommer, de får vi allt se =) Jag tror jag får köra en rensning i omgångar. Men inom en snar framtid får de bli, för nu orkar jag inte ha mina resterande kläder som inte får plats i garderoben i en ikea påse på golvet. Den tar nämligen upp en ganska stor plats med tanke på storleken på våran lägenhet.

Åter till något som är mycket roligare, nämligen vår hemlis som vi håller på med. Jag ska inte tala om vad de är ännu, men inom ett par dagar så får ni veta. Vi var iallafall och hämtade hemlisen i onsdags, de kan jag säga! Nu får visa av er våndas lite till.

Dessa dagar jag inte har skrivit har jag också hunnit med kanelbullens dag, då jag var ledig och passade på att baka mängder av kanelbullar eftersom vi kommer få lite kompisar och släktingar på besök under både denna månad och nästa månad. Dom blev verkligen super stora och goda och eftersom jag var på mys och snäll humör så passade jag på att göra i ordning fika till Martin och hans killkompisar när dom kom hem från skolan, vilket uppskattades =) Det blev kaffe, saft, kanelbullar och cupcakes. Jag tror minnsann att det försvann ett 20 tal bullar på 3 killar! Glupska är bara förnamnet.

En annan av mina lediga dagar så städade jag i hela lägenheten och fick för mig att göra en tacopaj, men eftersom inget recept på internet föll mig i smaken så gjorde jag i ordning ett eget som verkligen blev TOPPEN. Dock var de kanske lite många ingredienser i, men den är verkligen att rekommenderas, och inte särskilt svår att göra heller. Jag kan faktiskt dela med mig av receptet här idag eftersom jag är snäll idag =)

Idag har jag varit ledig efter två dagars jobb och den spenderades tillsammans med Martin i ett par timmar. Vi började med en lunch på vårat älskade Coffe House med en kyckling sallad och en Pasta Carbonara och sen så kom jag på att vi var tvungna att åka iväg och köpa ett underlakan till våran stora säng eftersom vi har brist på de. Jag hade nämligen sett ett erbjudande på underlakan på Jysk så vi tog bussen dit och köpte ett på 240X260 för endast 140 kr. I vanliga fall när man är i brist på någon enstaka sak så kanske man inte åker iväg med bussen i första hand, när man har alla shopping affärer sju minuter hemifrån, men eftersom dom har såna dyra priser på just underlakan och sånt, på ex. Hemtex och Åhléns så var det lika bra att åka och köpa ett på extra pris. Visst, det blev endel gnäll och suck av min man, men när vi kom hem så var han nöjd. Vi passade även på att gå in på Rusta och kollade runt där, eftersom de är så mycket roliga saker och även där gjorde jag ett fynd. Fleecefiltar i alla möjliga färger för 9.90kr styck, Max 5 stycken per hushåll så jag slog på stort och köpte två stycker i ljus ljus mintgrön. Egentligen hade jag tänkt mig att köpa ett par i ljus lila men eftersom de är en "tjejfärg" enligt Martin så var jag schysst och köpte två i mintgrön istället.

Nu är vi iallafall hemma och jag sitter faktiskt och lyssnar på julmusik. Jag är ute i god tid liksom =) Och inte nog med att jag har julmusik, hela min lägenhet luktar också pepparkaka och kanel så man kan ju vekrligen säga att jag får jullängtan och julkänslor. Men de är ju faktiskt bara 77 dagar till julafton =D Nedräkningen har börjat, iallafall för min del.
I år har jag även bestämt mig för att vara ute i riktigt god tid med alla julklappar och då hade jag och mina två tjejer Annika & Sofia tänkt oss att åka och köpa lite julklappar och julpynt på Ullared den 28 eller 29e oktober.

Är det någon mer än jag som alltid har ångest över vad man ska hitta på och köpa till alla? Förra året hade jag rejält med ångest, Jag hade inte den minsta lilla aningen om vad jag skulle hitta på till min mamma i julklapp. Man vill ju liksom ge henne något speciellt i julklapp med tanke på allt slit och släng och alla pengar hon har lagt ner på oss barn varenda jul enda sen vi var små. Hon är verkligen värd så mycket, min underbara mamma. Varje år har hon alltid massa julklappar som ligger så fint inslagna under en stor julgran i vardagsrummet, och dessutom har hon pyntat så fint och köpt en massa mat och lagt upp som om man vore på en restaurang på julbord. Hon anstränger sig verkligen, så man vill ju ge henne hur mycket som helst.

Min räddning förra året kom den 1 december. Jag satt och väntade på att ett program jag skulle se skulle börja, och under tiden så kopplade jag om till 4:an där det var förkväll och där fastnade jag och missade totalt bort mitt program som jag väntade på.
Från och med den 1 december och fram till julafton så hade dom lucköppning i förkväll där man kunde vinna fina priser. Denna dag var det en säng på Ikea man kunde vinna, värde 5000kr och för att ringa in så var man tvungen att svara på en fråga. Jag tänkte, att en säng, de skulle vara jäkligt najs att vinna för i så fall skulle jag ju kunna ge henne den i julklapp. (Man kan ju alltid drömma!)
Frågan som var just denna dag var: Vilket djur var Rudolf med den röda mulen?
Den frågan var ju inte speciellt svår tänkte jag och testade att ringa en gång. Till min förvåning så säger rösten i telefonen: Hej och välkommen till förkväl, du har ringt in på alternativ 2, Rudolf är en ren. Du har kommit vidare och ska nu få 3 följdfrågor. Jag blev helt ställd och hörde inte frågorna som hon läste upp, och eftersom det var en inspelad röst med frågor så kunde jag ju inte fråga: Ursäkta, vad sa du?
Irriterad och arg som jag blev så ringde jag en gång till, svarade på samma alternativ och kom fram igen. Denna gång hörde jag de tre frågorna och svarade på alla tre, men en av dom tyckte jag var svår och visste inte om jag hade svarat rätt så efter detta samtal så satte jag mig vid datorna och googlade och fick då fram att jag hade svarat fel på den frågan jag misstänkte var fel. Så envis som jag är så ringde jag in tredje gången gillt och svarade rätt på alla frågorna och fick även lämna mitt mobilnummer.
Jag ringde till mormor och berättade vad jag hade gjort och under tiden jag pratade med henne i min hemtelefon så ringer min mobil på dolt nummer. Detta kan ju inte vara sant tänkte jag och sa till mormor att vänta i luren.
Hej, Jag heter Frida och kommer från Tv4 förkväll. Jag ville bara säga grattis och tala om att du är en an 20 utvlada som har chans att vinna sängen idag. Jag blev såklart helt chockad och frågade henne då om det var en eller flera som kunde vinna och då var de ju såklart bara en. Mina chanser var ju inte så stora då tänkte jag. Hon sa också att jag var tvungen att ha min mobil till hands ifall dom skulle ringa till mig. Vi sa hejdå och la på och sen så berättade jag för mormor vad hon hade sagt. Mormor lovade att hålla tummarna och sen la vi på.
För er som inte vet så börjar förkväll 17.00 och slutar 18.15, eller de gjorde iallafall de förra året.
Klockan var nu 17.45 och det var en halvtimme kvar av programmet. Jag väntade och väntade och väntade, men ingen ringde.
18.10 var det reklam och då tänkte jag, Nu är det kört för min del, det är ju bara 5 minuter kvar av programmet. Men precis då, när jag satt och var som mest besviken så ringer min telefon på ett nummer som jag inte visste vem det var. Jag svarade nervöst och då var det en kille som ringde och presenterade sig och sa att han var producent till Tv4 förkväll. Stort Grattis Denise, du var vunnit sängen!!!! Jah höll såklart på att svimma och började både gråta och skratta samtidigt. Sen säger han: Det är två minuter kvar till sändning. Denise, stäng av ljudet på din tv. Ohh hjälp, ska jag vara med i tv, frågade jag?
Jajemensan svarade han , och talade också om att det var en minut kvar till sändning och dags att göra mig redo.
Jag hade Tv4 på framför mig, och efter en liten stund hör jag intromusiken och blir rejält nervös. Sen ser jag Carin da Silva på skärmen och hör samtidigt hur hon säger: Ikväll har ni kunnat tävla om denna fantastikska sängen värde 5000kr på Ikea och nu har vi en vinnare på tråden.
Sen fick jag prata i Tv och även se mitt eget namn i bilden, orkar inte skriva ner hela konversationen, men coolt var de iallafall.
Otur var bara att mamma inte såg mitt namn och hörde mig i Tv, då hon var på toa just då. Typiskt!
Efter min vinst så var det endel strul fram och tillbaka men tillslut fick jag mitt presentkort och kunde ge de till mamma. De hade dock inte kommit fram till julafton men istället så skrev jag en dikt som handlade om vinsten till henne. =) Det var den bästa julklappen jag har gett till någon, och nu i år, Hur ska jag slå den??
Bjuder på en bild när jag vann =D


Nu har jag skrivit de här inlägget så att mina fingrar snart storknar så nu ska jag städa lite här hemma, för om en timme så kommer min kära Annika hit och äter middag och kollar på Idol med mig. Vi ska ha fredagsmys! =D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback