Ett schema att se fram emot

2010-10-14 @ 22:40:11
Idag har jag varit ledig och jag kan tala om att det har varit en riktigt slapp dag. Tog en lång sovmorgon och gick upp och satte mig för att kolla på Efter tio. I vanliga fall brukar jag göra mig i ordning samtidigt som jag kollar på de, men idag ville jag inte! Hade ingen som helst lust att sminka mig eller anstränga mig överhuvudtaget.
Dagen har bestått av att rita, måla lite, skrivit ner recept som jag hade på massa små lappar i min egna receptbok istället och nu på kvällen från klockan 17 har jag haft tvättstugan. Egentligen hade vi tid till 20 men eftersom det inte är någon som har tvättid efter de så passade jag på att tvätta alla kläder, handdukar, lakan och mattor. Och nu, när jag precis skulle ner och stoppa in mina mattor i torkskåpet så upptäckte jag att det var någon jäkel som hade stängt av all el nere i tvättstugan, så att maskinen med mina mattor inte hade centrifugerat, och så att torkskåpet med tvätt och torktummlaren med tvätt hade stängts av, så den jäkeln som gjorde så, TACK SÅ JÄVLA MYCKET! Så det blev bara för mig att bära upp all dyngsur tvätt i tvättpåsen först, och sen gå ner igen för att hämta mina mattor som väger ton med flera liter vatten i sig. KUL, .. NOT !!!
Men tur för mig att mitt gymkort precis har gått ut då, och att jag inte har skaffat ett nytt ännu, för nu fick jag bannemej ett träningspass gratis. HALLELUJA!
Jag är helt slut i min lilla arma kropp nu, så nu ska jag hoppa in i duschen och sen kanske det blir en film och en kopp te.


Och just de, Igår när jag precis hade slutat jobba 21.30 så ringde Martin mig och talade om att han INTE tänkte möta mig vid tåget. Anledningen till att han inte skulle möta mig var för att han hade tänt ljus i hela lägenheten och gjort toast till mig. Ibland kan han, min man =) Han hade dessutom en överraskning och nyfiken som jag är så fick jag till slut veta att han hade laddat ner nya säsongen av Dexter, min favvo serie. Den är grym och förra säsongen slutade verkligen sorgligt och brutalt så jag har länge gått och både undrat och längtat efter om det skulle bli en säsong 5 eller inte. Och igår gick alltså min önskan i uppfyllelse. Kan jag säga mer än att jag är överlycklig?
För alla er som läser min blogg och inte har sett eller vet vad Dexter är för serie så kan jag tala om att den är super. Det handlar om en blodanalytiker polis som själv är seriemördare, mer säger jag inte för är ni mer nyfikna får ni kolla in serien själva, hela 4 säsonger och nu den 5e. Jag rekommenderar den absolutly =D
De tre första avsnitten hade Martin fått hem, fler finns inte ute än och alla tre är redan sedda. Jag grät genom de första två avsnitten!!!

Imorrn är det Fredag och det innebär både Fredagsmys och jobb för min del så det får bli Fredagsmys på jobbet helt enkelt. Sen får jag en ledig lördag, vilket jag inte haft på flera veckor. Enligt mitt schema så har jag bara en lördag varje månad ledigt. Jag jobbar alla dagar resten av alla helger annars.

Sen kan jag även passa på att berätta att vi kommer få en hel del besök under den närmaste tiden.
På måndag kommer min kära Alexandra hit ner och hälsar på, vilket ska bli mycket trevligt. Hon stannar till Torsdag förmiddag.
På Torsdag eftermiddag kommer våran vän Jocke hit och han stannar till Söndag.
Sen är det en vecka ledigt och sen kommer förhoppningsvis min moster och kusin hit den 2-4 november och sen den 5-6 november så kommer min syster Nathalie och hennes Fredrik hit, skojj! =D
Efter detta hektiska men mycket roliga och efterlängtade schema så är vi fria från besök i några veckor och sen så kommer svärföräldrarna hit den 25 november för att stanna en natt och sen åka vidare ner till Götet. Vi kanske kanske kan hänga med dit ner, får se hur det är med jobbet och hur mycket Martin har i skolan.
Och sen, den 4 december så är det dags för julbord i Götet med jobbet minsann =) Man kan säga att jag har mycket att se fram emot, nästan enda fram till nästa år faktiskt.  För när den 4 december har varit så är det bara 20 dagar kvar till julafton, och sen är det nyår =)

Ohh hjälp, jag glömde att skriva ner den viktigaste saken av allt, (nästan). Jag och mina tjejer Annika & Sofia ska ner och göra Ullared osäkert genom att gå där en heeeeel dag och shoppa loss inför jul den 28 oktober. SNART SNART är det dags tjejer ! =D Tur att man bor relativt nära, det tar ungefär 1,5 timme dit. Kommer kännas tungt att flytta till Stockholm om något år sen, (SKOJJJA).

Nu ropar duschen och sen min mysiga morgonrock och en kopp te, Natti Natti =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback